Tuesday, January 27, 2015

Darinka sanja o pijetlu za svoje četiri koke

Darinka sanja o pijetlu za svoje četiri koke


Prijedor - Gotovo zaboravljena od ostatka svijeta, u šumarku pored jednog od prašnjavih seoskih puteva u Busnovima, selu udaljenom od Prijedora tridesetak kilometara, staračke dane provodi osamdesettrogodišnja Darinka Stojančić.
Nenaviknuta na posjete, vremešna starica se na pozive namjernika ne odaziva iz prve, iako je sluh još dobro služi.
- Čujem ja dobro, ali mi rijetko ko svraća, pa mislim da mene i nema ko da traži i ne odazivam se - priča starica, kojoj je govor jasan, pogled bistar, ali leđa povijena.
Doskoro je, kaže, sve sama radila, pripremala drva za zimu, ali ne može više.
- Radila sam ranije poljoprivredu, imala nešto ovčica, a sada nemam ništa, četiri koke i to je sve. Imala sam i pijetla, ali smo ga morali zaklati, pa su mi obećali da će mi nabaviti drugog. Možda bude više koristi od njega, onaj se previše tukao - jada se baka Darinka.
Kaže da je zapamtila i onaj i ovaj rat, i u ta burna i teška vremena nije stigla da se uda.
- Nisam se udavala, a mogla sam. Radila sam zemlju, a sad ne mogu ništa. Nema ni komšija da sa nekim progovorim, ali ne bojim se što sam sama ovako daleko u selu - priča Darinka.
Dok joj je bila živa majka, kaže, brinula se o njoj, a kad je ona umrla, ostala je sama.
- Bože mili, kada bi se o meni neko bar trećinu brinuo kao ja o svojoj majci, ali nema ko. Imala sam dvije sestre koje su umrle, samo mi je jedna još živa - priča baka Darinka i dodaje da je i zdravlje popustilo i da nema šta je ne boli.
Najviše je brine hoće li u svom domu moći da prezimi. Slaba je kuća, veli, pa ne zna hoće li izdržati pod teretom snijega.
Darinka živi od socijalne pomoći, koja joj je dovoljna. Bez obzira na godine, povijena staračka leđa i neimaštinu, kaže da ne zna šta bi još poželjela. Ipak, obradovala se kada su joj u dvorište i pred kuću protekle sedmice stigle članice odbora žena DNS-a i mjesnog odbora ove stranke iz Busnova. Stigli su sa paketima najnužnijih životnih namirnica i vrećama brašna.

Zahvalnost

Zahvaljujući na posjeti i darovima, baka Darinka na rastanku nije mogla da sakrije suze. Ispratila je goste na kapiji još vedrog duha i bistrog pogleda, ohrabrena što još ima ljudi spremnih da drugima pomognu.

Izvor: www.glassrpske.com

No comments:

Post a Comment